محترفي السات الأردني - Powered by vBulletin

banner
صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 12
النتائج 11 إلى 20 من 20
    الصورة الرمزية fathy000

المعدل اليومي: 0.01
    fathy000 غير متصل

افتراضي رد: مشكله الفيس بوك ل سامسونج ويف 2

المشكله مش قصه اللغه المشكله ان انا مش عارف اعمل ايه بالصفحه دى
    http://www.samsung.com/ca/******************************/fea...ocial-hub.html

الصفحعه دى المفروض الى اشترك فيها بتحديث ال الشوشيل هوب لو فهمت حاجه منها يا ريت تفيدنى
    وحضرتك بتقول ملوش علاقه بالفيس بوك... طب ازاى؟؟؟ وهوا الى بيحدث الفيس بوك وتويتر لانه مدمج مع السوشيل هوب ارجوك التوضيح

ويارت تقولى ازاى اغير مكان ساعه القفل

[[root@jo1sat#]]

الصورة الرمزية Raed Saadeh

الهواية: Swimming .. Internet
    المعدل اليومي: 1.69
    Raed Saadeh غير متصل

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fathy000 مشاهدة المشاركة
    المشكله مش قصه اللغه المشكله ان انا مش عارف اعمل ايه بالصفحه دى

الصفحعه دى المفروض الى اشترك فيها بتحديث ال الشوشيل هوب لو فهمت حاجه منها يا ريت تفيدنى
    وحضرتك بتقول ملوش علاقه بالفيس بوك... طب ازاى؟؟؟ وهوا الى بيحدث الفيس بوك وتويتر لانه مدمج مع السوشيل هوب ارجوك التوضيح

ويارت تقولى ازاى اغير مكان ساعه القفل

اظن لازمك اكاونت على موقع سامسونج هاي بتعملها على Samsung APPS .

بكل الاحوال انا ما دخلت على التسجيل حتى اشوف مبداه او نظامه ..

كل ما استطيع قوله . تطبيق الفيس بوك الموجود بالمتجر مستقل عن Social Hub الموجود بنظام الاندرويد يعني اي مشكلة بتواججها بالتطبيق مستبعد ان يكون سببها ال Social Hub

الصورة الرمزية fathy000

fathy000 غير متصل

محدش فاهمنى ليه ؟؟ عايز اجدد السوشيل هوب

الصورة الرمزية mostafa33

المعدل اليومي: 0.43
    mostafa33 غير متصل

Tar7eeb رد: مشكله الفيس بوك ل سامسونج ويف 2

عزيزي
    أولا" اذا لم يكن لديك حساب في سامسونج اذهب لهذه الصفحة وأنشيء حساب . رابط باللغة العربية لتسهيل عملية التسجيل عليك
    وذلك عبر الأيقونة في أعلى صفحة ذلك الموقع وهي التسجيل

https://account.samsung.com/membersh...vieInfoList.do

ثانيا" تابع جميع خطوات التسجيل بالموافقة. بعد انشاء الحساب في الموقع اذهب للهاتف ادخل لخدمة السوشيال هوب عن طريق أيقونتها ويجب أن تكون متصل بالأنترنت من الهاتف
    وعند اظهار اعدادات الحساب اختار الحساب الذي تريد دمجه بالخدمة مثل الفيس بوك أو تويتر أو لينكيد ان أو البريد الألكتروني ومن ثم ادخل عنوان بريدك الألكتروني أي "الأيميل" لذلك الخدمة وتابع الخطوات بالموافقة وهنا بعد اتمام العملية سوف يصلك أي اشعار بأي جديد من جميع الخدمات التي اشتركت بها أو دمجتها بخدمة السوشيال هوب اليك الصور للطريقة وهي تتشابه بأغلب أجهزة سامسونج. أرجو أن تكون الفكرة وصلت.

الصورة الرمزية fathy000

fathy000 غير متصل

االحمد الله انك الى رديت عليا يا مصطفى
    المهم انا بالفعل مسجل على حساب سامسونجالمشكله هى ان الفيس بوك او تويتر الموجودين فى السوشيل هوب او حساباتى عند ادخال الاسم والباص ورد بيقول فشل الدخول
    وعند تجديد السوشيل هوب لزم ادخل من اى اكونت للفيس بوك او تويتر ولكن هى نفس المشكله لايدخل على الاكونت وقولت ينكن المشكله فى تجديد السوشيل هوب عشان يجدد الفيس بوك و تويتر عشان اقدر ادخل على الفيس بوك عن طريق البريد اليكترونى او حساباتى
    المشلكه انه بيدخل عادى من اى متصفح لكن بالبرنامج الفيس بوك الموجود بالفعل على السوشيل هوب لايدخل ويعطى رساله فشل الدخول ارجو الرد اين المشكله وكيف معالجتها
    مع العلم انا نزلت البرنامج الى حضرتك قولتيلى عليه فى المشاركه الاوله وعملت اكونت وفتح على الموبيل ولكنى لا اعلم ما علاقه هذا البرنامج بالسوشيل هوب ما علينا !!
    وعايز اعرف كيفيه تغير مكان ساعه القفل من المنتصف الى اعلى او اسفل ارجو الرد يا مصطفى

الصورة الرمزية mostafa33

mostafa33 غير متصل

االحمد الله انك الى رديت عليا يا مصطفى
    المهم انا بالفعل مسجل على حساب سامسونجالمشكله هى ان الفيس بوك او تويتر الموجودين فى السوشيل هوب او حساباتى عند ادخال الاسم والباص ورد بيقول فشل الدخول
    وعند تجديد السوشيل هوب لزم ادخل من اى اكونت للفيس بوك او تويتر ولكن هى نفس المشكله لايدخل على الاكونت وقولت ينكن المشكله فى تجديد السوشيل هوب عشان يجدد الفيس بوك و تويتر عشان اقدر ادخل على الفيس بوك عن طريق البريد اليكترونى او حساباتى
    المشلكه انه بيدخل عادى من اى متصفح لكن بالبرنامج الفيس بوك الموجود بالفعل على السوشيل هوب لايدخل ويعطى رساله فشل الدخول ارجو الرد اين المشكله وكيف معالجتها
    مع العلم انا نزلت البرنامج الى حضرتك قولتيلى عليه فى المشاركه الاوله وعملت اكونت وفتح على الموبيل ولكنى لا اعلم ما علاقه هذا البرنامج بالسوشيل هوب ما علينا !!
    وعايز اعرف كيفيه تغير مكان ساعه القفل من المنتصف الى اعلى او اسفل ارجو الرد يا مصطفى

ياعزيزي أنا رديت عليك من أول مشاركة لك بهذا الموضوع
    ولكن كل الطرق التي تؤدي الى دمج حسابك في السوشيال هوب طرحتها لك أنا والأخ رائد. اذا كانت المشكلة في جهازك أو في أي خطوة من الخطوات فليس لنا ذنب.أنا طبقت الخطوات بالسابق على هاتفي وبالصور المرفقة وما واجهت أي مشكلة أو عقبة .
    عل كل حال نرحب بك ولكن يجب أن تدخل على حساب الفيس بوك من الأيميل والباسوورد الخاصين بالفيس بوك وليس من الأيميل والباسوورد الخاصين بحساب سامسونج. حساب سامسونج للتسجيل بخدمة السوشيال هوب بعد الدخول الى السوشيال هوب تضم الفيس بوك أو البريد الألكتروني بحسابهم الخاص. وبالنسبة لتتغيير مكان الساعة اما من ضبط الشاشة أو من خلال الللمس المطول لأيقونتها عندها تظهر الخيارات وتتحكم بمكانها.

الصورة الرمزية fathy000

fathy000 غير متصل

انا هحاول تانى ان شاء الله وللعلم انا بدخل بالكونت الفيس بوك من المتصفح الانترنت الموجود على الموبيل عادى بس فى برنامج الفيس بوك الموجود فى الحسابات بيقول فشل الدخول دايما وزهقت عشان اعرف الحال عموما هحاول تانى
    فى حاجه عايز اعرفها منك يا درش هوا مفيش حل لصوت النقر بتاع بادا2 اصل صوته وحش اوى صوت النقر فى بادا1.2 كان جميل جدا ودورت فى بعض المنتدايات و وجدت ان فى ملف ممكن ابدله عند تنزيل السوفت بادا2 لتغير الصوت بس للاسف مش عايز اعمل كدا عشان هيمسح جميع البرامج والالعاب طبعا ياريت لو تلاقى حل لمشكله صوت النقر وحشه اوى يا درش
    واسف لو طولت عليك

الصورة الرمزية fathy000

fathy000 غير متصل

اريد ان اعرف عند تحديث السوشيل هوب ياتى رساله انك لست مسجل فى السوشيل هوب وعليك الانتقال على الصفحه التاليه

وهنا اين اجد التسجيل فى هذه الصفحه؟؟؟

الصورة الرمزية mostafa33

mostafa33 غير متصل

اريد ان اعرف عند تحديث السوشيل هوب ياتى رساله انك لست مسجل فى السوشيل هوب وعليك الانتقال على الصفحه التاليه
    http://www.samsung.com/ca/******************************/featured-applications/social-hub.html

وهنا اين اجد التسجيل فى هذه الصفحه؟؟؟
    عزيزي وضغت لك الرابط والطريقة بالأعلى
    على كل حال هاي الطريقة مصورة بالخطوات اتبع جيدا" ولا تستخدم ايميل للتسجيل بالموقع كنت قد استخدمته سابقا" والا سيفشل التسجيل. ومن ثم احفظ معلومات التسجيل الجديدة ولا تنساها حتى لا تعاني مرة أخرى من التسجيل.
    الطريقة بالترتيب
    ادخل الرابط التالي

https://account.samsung.com/account/signUp.do

1. بعد فتح صفحة الرابط - بأسفل الصفحة يوجد الصورة التالية

2. اضغط عليها واختر اللغة هكذا انا اخترت لك من القائمة مصر

3. سوف تفتح لك صفحة جديدة اختر من أعلى الصفحة خيار التسجيل

4. سوف تفتح لك صفحة جديدة ضع تحديدا" للموافقة على الشروط ومن ثم اضغط على كلمة أوافق هكذا

5. سوف تفتح لك صفحة جديدة اتبع الخطوات كما بالصورة واضغط موافق

وهكذا تكون اضفت حسابك الجديد لسامسونج وبهذه المعلومات والحساب سوف تتمكن من الدخول لبرنامج السوشيال هوب وبعدها تختار خدمة الفيس بوك وتضع حساب الفيس بوك داخله وتكمل على نفس الطريقة للبريد أو غيره.

الصورة الرمزية fathy000

fathy000 غير متصل

يا مصطفى اولا بشكر حضرتك على الاهتمام
    ثانيه انا بالفعل عندى حساب فى سامسونج
    ثالثا المشكله كلها ان حساب الفيس بوك وتويتر الموجودين بالفعل فى السوشيل هوب مش بيدخلو نهائى بيقول رساله فشل الدخول
    قولت يمكن يكون السوشيل هوب عايز يتحدث ادخل اهدثه يقول انت لست مسجل فى السوشيل هوب وعليك اتباع الصفحه الاتيه
    وهنا لا اجد اى منفذ للتسجيل نهائى
    نسيت تقولى فى حل لموضوع الصوت النقر؟؟

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 12