المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الصورة الجديدة للدريم بو** 800



Raed Saadeh
04-12-2008, 07:42 PM
ronaldd-image-dm8000-20081203152246

Daar is ie dan eindelijk m'n nieuwe image voor enigma2 boxen (DM7025, DM800 en DM8000). In tegenstelling tot m'n vorige image zouden nu alle plugins/extenties installeerbaar moeten zijn. De image is gebouwd met de nieuwe git omgeving en heeft een recente enigma.
Het is niet mogelijk een online update te doen van de vorige image. Dan zijn de skins weg.
Er Zit wel een schoonheids foutje in de images. Als je de eerste keer naar het Applicatie menu gaat, krijg je een onterechte foutmelding over de media player. De media player is ook niet te zien in menu. Na een 'gui herstart' werkt de mediaplayer pas.

Bij mijn vorige image was ik wat afwezig, ik ben van plan dat bij deze image te verbeteren.

Hier een overzicht van de belangrijkste veranderingen t.o.v. orginele images:

- Remote control setup (zie menu)
Hiermee kun je de remote receiver op een ander 'kanaal' instellen zodat je meerdere boxen naast elkaar kunt zetten en apart kunt bedienen.
Voor meer informatie over het (op eigen risico) om programmeren van je remote en het instellen van de Dreambox, verwijs ik je naar het forum van de fabrikant.


Citaat:
1.) Dream-Taste (oben) drücken
2.) solange shift (oben links) drücken, bis es zweimal blinkt.
3.) dann folgende Zahlen nacheinander drücken: 9 - 8 - 2 (und nicht vertippen!)
dann muss es viermal blinken. Wenn es zweimal blinkt, einfach nochmal machen, dann war die FB schon entsperrt.

Nun kann die Ebene gewählt werden:

1.), 2.) wie oben
3.) folgende Tasten drücken: 0 - 0 - 3 - 1 für ebene 1,
ODER 0 - 0 - 3 - 2 für ebene 2,
ODER 0 - 0 - 3 - 3 für ebene 3,
ODER 0 - 0 - 3 - 4 für ebene 4,


Let op: Als dat fout gaat doet je remote niets meer en daar geven ze bij DMM geen garantie op!

- Samba setup. Hier kun je netbios naam en werkgroep instellen. handig als je meerdere boxen in het netwerk hebt.

- Mount Manager. Zie netwerk setting in menu

- CAS Setup. Zie hoofd menu.

- HD Skin voor DM800 en DM8000

Verder zijn er natuurlijk talloze zaken in enigma2 gewijzigd en verbeterd en de skins zijn aangepast voor deze wijzigingen.

Als je de image wilt plaatsen, is het handig gebruik te maken van de backup mogelijkheden die mijn image bied.

Ga naar \\192.168.1.100 (vervang dor jouw IP adres) en ga naar \hdd.
Maak in de map \hdd en map 'backup' aan en in 'backup' weer een map 'enigma2'. In die map kan je vervolgens de hele inhoud van \etc\enigma2 plaatsen. Die wordt dan automatisch terug gezet zodat al je instellingen en zenderlijst gewoon netjes overgenoemen worden. je bent dan na het plaatsen van de nieuwe image, meteen klaar en hoeft niets meer handmatig in te stellen. Hoogstens een paar plugins opnieuw te installeren.

Ook kun je volgende bestanden (zonder onderliggende mappen) allemaal in \hdd\backup plaatsen. Al deze bestanden worden dan automatisch op de juiste plaats terug gezet na het plaatsen van een nieuwe ronaldd image.

/etc/enigma2/autotimer.xml
/etc/CCcam.cfg
/etc/CCcam.prio
/etc/CCcam.channelinfo
/etc/CCcam.providers
/etc/keys/peer.cfg
/etc/keys/mg_cfg
/etc/keys/ignore.list
/etc/keys/priority.list
/etc/keys/replace.list
/etc/tuxbox/config/newcamd.conf
/etc/radegast.cfg
/etc/samba/smb.conf
/etc/newsreader.conf
/etc/feed.xml
/etc/NETcaster.conf
/etc/fstab (als je dit bestand in /hdd/backup plaatst, worden alle mounts automatisch terug gezet)

Veel plezier met mijn nieuwe image.

Als je plugins op mijn image getest hebt, die nog niet in mijn image beschikbaar zijn, stuur mij dan een zip of tarball en ik zet hem in de feed.

Mocht je bugs vinden, hoor ik dat graag!
ronaldd_image_dm8000_200812031 52246.rar (http://www.world-satellite.net/index.php?act=attach&type=post&id=23072)

عاشق فلسطين
04-12-2008, 08:23 PM
تسلم ايديك حبيب قلبي محمد على الجديد

ربي يخليك ياغالي

Raed Saadeh
05-12-2008, 10:08 AM
http://www.merkaz.net/up/uploads/40022.gif (http://www.merkaz.net/up/40022.html)